مرجع دانلود برنامه

دانلود برنامه و بازی رایگان

مرجع دانلود برنامه

دانلود برنامه و بازی رایگان

"اپلیکیشن‌های پیام‌رسان" این قسمت: لاین و واتساپ

در دهه‌ی دوم قرن بیست و یک بود که ، پدیده‌ای با نام "اپلیکیشن‌های پیام‌رسان" پدیدار شدند و در بین مردم رواج پیدا کرد. در این مقاله، به مقایسه‌ دو  اپلیکیشن برتر در این زمینه، یعنی واتس‌ اپ و  لاین می پردازیم.

Whatsapp به عنوان یکی از اولین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان موبایلی، کار خود را در سال ۲۰۰۹ آغاز نمود و کم کم کاربران بسیاری را به خود جذب کرد و امروز بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال از واتس آپ استفاده می کنند. Whatsapp تنها شروع ماجرا بود و بعد از آن با ورود اپلیکیشن‌های جدیدتر و حتی بهتر، مانند لاین، تلگرام، وایبر و... رقابت تنگاتنگی بین این اپلیکیشن‌ها آغاز شد. البته در این بین بودند اپلیکیشن‌هایی مانند Hike, beetalk, kik, Tango و... که در یک بازه‌ی زمانی به شدت محبوب شدند اما به همان سرعت نیز، از دیگر رقیبان خود جا ماندند.

 

 

در این بخش، دو اپلیکیشن که از بهترین پیام رسان های اندروید هستند را برای بررسی انتخاب کرده ایم که عبارتند از واتساپ ،و  لاین . دلیل آنکه اپلیکیشن های دیگر مانند بیتاک، اسکایپ، هایک و ... را وارد این مقایسه نکرده ایم این است که این اپلیکیشن ها با وجود داشتن تعداد بالایی کاربر، چه در امکانات و چه در محبوبیت و گستردگی مابین کاربران ایرانی مغلوب این ۴ اپلیکیشن شده‌اند و کمتر کسی انتخابی به جز ۴ اپلیکیشن ذکر شده می‌کند.
Whatsapp
یکی از بهترین پیام رسان های واتس آپ است که شروع به کار آن در سال 2009 بود. از امکانات واتساپ می توان به امکاناتی همچون ارسال عکس، موسیقی، ویدئو و پیام‌های متنی اشاره نمود.. واتس اپ هم اکنون به رقم شگفت انگیز ۸۰۰ میلیون کاربر رسیده است که با توجه به نمودار صعودی کاربران آن، به زودی مرز یک میلیارد کاربر را هم تجربه خواهد کرد.
دانلود پیام رسان واتساپ Whatsapp

Line
لاین مسنجری مخصوص گوشی های هوشمند و رایانه‌های شخصی است که در سال ۲۰۱۱ در ژاپن راه‌اندازی شد و تنها با گذشت دو سال به بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی ژاپنی تبدیل شد. لاین نخست برای اندروید و iOS طراحی و منتشر شد اما در نهایت و در سال ۲۰۱۲ نسخه مربوط به گوشی‌های بلک‌بری آن نیز عرضه شد. نسخه ویندوز فون و آشا نیز در سال بعد ارائه شد. این مسنجر یکی از قدیمی ترین و پرامکانات ترین اپلیکیشن های موبایل نیز به حساب می آید که با ارائه ی امکاناتی همچون کانال های تایید شده و تایم لاین، و همچنین بهره مندی از استیکرها و پشتیبانی از زبان فارسی یکی از پر طرفدارترین مسنجرها در میان کاربران ایرانی نیز هست. برخورداری از تعداد زیادی مخاطب فارسی زبان نیز سبب شده تا این اپلیکیشن یکی از پایه های ثابت هر گوشی موبایلی در ایران باشد چرا که تقریبا بیش از نیمی از کانتکت های هر شخصی، در اپلیکیشن لاین وجود دارد که با توجه به امکانات و استیکرهای بی نظیر این برنامه، چنین استقبالی از آن دور از انتظار نبود. و در جواب این سوال که آیا لاین امن است باید گفت بله امنیت لاین تضمین شده است.

دانلود لاین Line

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.